loading...
شاخص 92
مهدی بازدید : 17 دوشنبه 13 خرداد 1392 نظرات (0)

شبهات

1 - نظر شما درباره مذاکره با آمریکا چیست؟ آیا حاضر هستید با آمریکاییها مذاکره کنید؟     

مذاکره نه تابوست و نه راه‌حل همه مشکلات. مذاکره یک ابزار است.

 

 

شبهات

1 - نظر شما درباره مذاکره با آمریکا چیست؟ آیا حاضر هستید با آمریکاییها مذاکره کنید؟     

مذاکره نه تابوست و نه راه‌حل همه مشکلات. مذاکره یک ابزار است. ما با آمریکا جایی که لازم باشد حتما مذاکره می‌کنیم. مذاکره با آمریکا هیچ‌گاه برای ما خط قرمز نبوده است. به جای تعریف رابطه‌مان با آمریکا در قالب تقابل صرف یا تعامل صرف باید به سوی رقابت با این کشور برای تأمین منافع‌مان حرکت کنیم. تفاوت رویکرد رقابتی با رویکرد تقابل‌گرایی و ائتلاف‌گرایی در این است که نه مذاکره به خودی خود بد و نه به خودی خود خوب و مطلوب است. مذاکره با هر کشوری، از جمله آمریکا تنها ابزاری برای تامین منافع و تحقق آرمان‌هاست، مذاکره اگر در قالبی متوازن و برابر صورت گیرد تامین‌کننده منافع وآرمانهای ماست؛ در غیر این صورت ارزشی ندارد. حالا ما بگوییم با آمریکایی‌ها حرف نمی‌زنیم، این معلوم نیست که لزوما تامین کننده اهداف انقلابی ما باشد. یا از آن طرف بیاییم بگوییم حل همه مشکلات کشور در گرو مذاکرات با آمریکاست؛ آن غلط است و این هم درست نیست. ما در سیاست خارجی صفر و صدی نداریم. موفقیت مذاکره هم منوط به این است آمریکایی‌ها بپذیرند که با جمهوری اسلامی ایران به صورت برابر و متوازن گفت‌وگو کنند؛ نه از موضع بالا. اینکه حضرت آقا می‌فرمایند من خوشبین نیستیم، به واسطه آن است که آمریکایی روحیه خودبرتربینی دارند و همواره تلاش دارند تا بدون توجه به موقعیت و منافع و اولویت‌های طرف مقابل مذاکره کنند. این چیزی که جمهوری اسلامی ایران نمی‌پذیرد. ولی ما با مذاکره اصولی، برابر و راهگشا مشکلی نداریم.

2 - شما گفته‌اید که می‌توانید ۲ ساله اقتصاد کشور را به آرامش برسانید. چگونه به این هدف خواهید رسید؟          

در پاسخ به این سوال باید به یک نکته توجه مهم داشت؛ اینکه بسیاری از بحران‌های اقتصادی امروز ریشه در مسائل غیر اقتصادی از جمله سوء مدیریت و سیاست‌بازی دارد. شاهد مثال ما، افزایش قیمت دلار در مدت اخیر است که دچار نوسانات چشمگیر و بی‌ثباتی شدید شده. بسیاری از نخبگان اقتصادی معتقدند که این موضوع توسط دولت مدیریت می‌شود؛ به دليل آنكه مديران فعلي نمي‌توانند درآمدهاي پايدار براي كشور تعريف كنند. در چنين وضعي براي تامين برخي از هزينه‌ها مجبور مي‌شوند دست به اقداماتي بزنند تا كسب درآمد كنند. در چند سال اخير، بر اثر سوء مديريت‌ها توليد كشور دچار نابسماني شده و بخش صنعت نيز مورد بي مهري قرار گرفته است. حاصل اين شرايط چيزي جز آشفتگي اقتصادي و افزايش قيمت نيست. بسیاری از بحران‌های اقتصادی کشور از همین جنس است که ریشه در بازی‌های سیاسی و ناکارآمدی دارد. ما معتقدیم که می‌توان با حمايت از بخش توليد و صنعت و البته مديريت نقدينگي در جامعه، بسياري از اين بحران‌ها را حل كرد. در چنین شرایطی با جداسازی سیاست از اقتصاد، استفاده از توانمندی نخبگان، شفاف سازی، اقتصاد کشور را کنترل می‌کنیم و این هدف قطعا طی ۲ سال قابل تحقق است.

3 چرا در هزینه‌ ستادهای انتخاباتی سال 84دکتر قالیباف اینقدر اسراف شد؟  

قالیباف:اینکه ما در سال 84 در تبلیغات چه کردیم،من به شما عرض کنم اشتباه کردیم،خطا کردیم و اینهم صادقانه بگم خودم این کار رو نکردم ولی مسئولیتش متوجه منه،لذا عرض می کنم اشتباه کردیم انشاء این اشتباه رو باردیگر تکرار نخواهیم کرد.

4 - برخي معتقدند كه پروژه‌هاي شهرداري با هزينه‌هاي بسيار بالا اجرا مي شود. آيا سرعت در اجراي پروژه‌ها، باعث رشد هزينه‌ها نمي‌شود؟           

به نظر مي‌رسد كه طرح چنين سوالاتي نوعي «عمليات رواني» باشد. در پاسخ بايد پرسيد كه مدعيان پرخرج بودن پروژه‌هاي شهري طبق چه مدركي سخن مي‌گويند؟ همه آنهايي كه با سيستم مديريت شهري تهران آشنا هستند خوب مي‌دانند كه پروژه‌ها ابتدا توسط شوراي اسلامي شهر تهران تصويب و با نظارت مستقيم شوراي شهر اجرا مي‌شود، در چنين شرايطي كه تمام اعداد و ارقام چندين بار مورد نظارت و بررسي قرار مي‌گيرد، طرح چنين انتقادهايي منطقي به نظر نمي‌رسد.  بايد در نظر گرفت كه طولاني و فرسايشي شدن اجراي يك پروژه، آفت‌هاي بسياري را به دنبال خواهد داشت. تجربه نشان داده پروژه‌هايي كه در دراز مدت اجرا مي‌شوند، با چند برابر هزينه‌هاي پيش‌بيني شده به پايان مي‌رسند كه اين موضوع قطعا باعث هدر رفتن بيت المال و سرمايه‌هاي عمومي مردم مي‌شود. از سوي ديگر پروژه‌هاي طولاني مدت به نوعي ضرورت وجودي خود را انكار مي‌كنند كه اگر اجراي انها ضروري بود، بايد قيد زمان را هم براي اجرايشان در نظر گرفت. اما آنچه كه باعث افزايش هزينه در پروژه‌هاي شهري مي شود؛ غالبا به سه عامل نابسامانی اقتصادی، تحريم خارجي و تحريم داخلي برمي‌گردد. از يك سو بسياري از كالاهاي مورد نياز اجراي پروژه‌‌ها به دليل تحريم وارد كشور نمي شود و از سوي ديگر دولت نيز بودجه‌هاي مصوب شهرداري را بلوكه كرده. با اين حال بزرگترين افتخار شهردار تهران اين است كه در تهران امروز هيچ پروژه‌اي متوقف نمانده  است.

 

5 - برخـي‌ معتقدنـد شـما رسانه‌هاي بي‌شماری دارید که فقط به تبليغ خودتان مي‌پردازد . آیا شما قبول دارید که شهرداری و قالیباف امپراتوری رسانه‌ای دارند؟                   

عملكرد رسانه‌هاي شهرداري تهران كاملا مشخص است و شوراي اسلامي شهر تهران هم به طور دقيق و مستمر بر فعاليت اين رسانه‌ها نظارت دارد. رسانه‌های شهرداری نه تنها نمی‌توانند از شخص قالیباف تمجید کنند بلکه اگر فقط به تبليغ مديريت شهري بپردازند و كارايي ديگري نداشته باشند، خود اعضاي شوراي شهر جلوي انتشار آنها را مي‌گیرند. نكته دوم اين است كه اساسا رسانه‌ها، وظيفه فرهنگسازي، اطلاع‌رساني، آموزش و سرگرم‌سازي را براي مخاطبان خود برعهده دارند. طيف گسترده مخاطبان رسانه‌هاي شهرداري تهران نشان مي‌دهد كه اين مجموعه‌ها در عملكرد اصلي خود موفق بوده‌اند. درضمن بيشتر اين رسانه‌ها با تعريف‌ها و رويكردهاي مشخصي منتشر مي‌شوند كه ارتباط چنداني با رويكردها و وظايف مديريت شهري ندارند، مثلا مجله همشهري آيه، مجله‌اي در ارتباط با سبك زندگي ديني است كه با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري و خلاءهاي موجود در اين حوزه، ضرورت انتشار آن وجود داشت. البته اصل اين ماجرا هم كه گفته مي‌شود تعداد رسانه‌هاي شهرداري بي‌شمار است، خود يك بازي رسانه‌اي است؛ مثلا برخي از دوستان، 22 همشهري محله را كه در مناطق مختلف تهران منتشر مي‌شود 22 رسانه مجزا مي‌دانند، در حالي اين مجموعه از ضمائم روزنامه همشهری محسوب می‌شود و اساساً رسانه مستقلی نیست
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 13
  • بازدید کلی : 292